A recent visual system differs from a band in the 2010's like corruption, bizarre Gros, the extreme, frenzy, the sorrow, despair, and gloominess, etc. today and thinks only this KoteKote Kei by the minor for a lot of bands like the royal road of the visual system to have existed. Do you say the West outlook on the world of the Christianity the gramary and apocalyptically?Blood, rose, and immorality. Target in female impersonator whom high school girl seems to like and the Middle Ages and neutral images. Everyone really thinks that underground run band came in the vicinity of independent music by the route not received each other. In a still ..minor.. band etc. , a near band is an absolute, minority factions in it in feeling recurrent the starting point though it is. I do not think that there are considerably a Gothic that the Japanese does and an original outlook on the world in the sphere of Europe and the United States either. Of course, there is externals, a tune, a performing technique, lyrics, and vocal, etc. favorite bands and is a band not so. Only this tune has also in a favorite band. The black world or the visual system is an image of the moon. I think that it is the Japanese original one that various essences mixed candidly like the horror taste etc. from customs, a new half, and the element of OKAMA because I renew. The point of no goodness might be a reason recently if the band doesn't sell though the OSARE system, POP system, and NEO VISUAL KEI, etc. are the main. However, man like a serious patient of the second grade of junior high-school disease of me has the charm that doesn't exist after all in such an affiliate by the band in an underground route that keeps to one's own line even so, and thinks that the outlook on the world that fills such frenzy and is magnificent and is wrapped in the tragedy and the tragedy is a vital point. After all, I think that the bubble in the latter half of the 1990's was golden days.
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2013年12月21日土曜日
Madeth Gray'll -1990's Visual Kei Memoir-
この頃のヴィジュアル系は退廃・猟奇・グロ・過激・狂気・悲哀・絶望・陰惨など今の2010年代のバンドとは違いマイナーでコテコテしたこれこそヴィジュアル系の王道のようなバンドが多かったと思います。キリスト教の西洋魔術的黙示録的世界観とでも言うのでしょうか。血と薔薇と背徳。女子高生が好みそうな女形や中世的・中性的なイメージ。本当に万人受けしない路線でアンダーグラウンドをひた走るバンドがインディーズ界隈では犇きあってたと思います。今でもマイナーなバンドなどは原点回帰的な感じでそれに近いバンドがありますが絶対的少数派閥ですね。日本人がやるゴシックや独自の世界観はかなりヨーロッパ圏にもアメリカにもないものだと思います。もちろんながら見た目、曲、演奏技術、歌詞、声などで好きなバンドもあればそうでないバンドもあります。好きなバンドでもこの曲だけ好きというのもあります。黒い世界というかヴィジュアル系は月のイメージですね。風俗やニューハーフやオカマの要素からホラーテイストなどざっくばらんに色々なエッセンスが混じった日本独自のものなのだと改めて思いますね。最近はオサレ系やPOP系、ネオヴィジュアルなどが主ですが、おそらくバンドが売れなければダメという点が理由でしょう。でもそれでもわが道を行く地下路線のバンドはやっぱりそういった系列にない魅力がありますし、私みたいな中二病の重篤患者みたいな人間はこういった狂気が満ちて華麗でかつ悲劇と惨劇に包まれた世界観がツボなんだと思いますね。やっぱり1990年代後半のバブルが絶頂期だったと思います。
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