このブログを検索

2013年10月28日月曜日

新世紀エヴァンゲリオンLD風の碇ユイ(Anchor Yui of New Age Evangelion LD style)

昔懐かしいエヴァンゲリオンのレーザーディスク仕様の文字ぎっしり羅列のモノを作ってみました。文字候補はこの内容の倍以上ありましたが厳選してみました。本来は正方形の使用ですが横長のサイズにしました。なので違和感アリまくりです。しかし、エヴァをDVDで再度見直してこれほど密な高濃度の情報量に圧倒されますし、奥が深いアニメだなとつくづくそう思います。もちろん衒学趣味なので飾り付けなだけの用語もありますが雰囲気の演出には一役買っていてよりそれらしくみえる効果はあったと思います。主に第22、23話を中心の題材にしました。一部文字でおかしいところがあります。絵は自作で描きました。明日香の人形も含めて。フォントはエヴァ文字のマティスEB-PROを使用しました。高かったですね。1万4000円もしました。でもやっぱり一エヴァファンとしてははずせないアトリビュートなのだと思い、購入しました。(中古はないんですよねこのソフト業界の商品は)碇ユイさんのちょっとうつむきなけなげで物静かな感じの目線の誰かを見つめるようなそんな感じの絵を採用しました。少し後ろの文字が隠れてしまい残念に思うのですが致し方ないのだなと思います。
【 It is the translation sentences because it doesn't understand English 】
The thing of the character enumeration of the laser disc specification of good old-fashioned Evangelion was made. The character candidate selected it carefully though were twice or more this content. It originally made it to an oblong size though it was use of the square. It is rolling up of the sense of incompatibility ant. However, it is overwhelmed to a close, by be reviewed Eva with DVD again high density volume of information, and I think that the interior shall not be a deep animated cartoon so quite. I think that it seems to was it after it plays a part production of atmosphere and there was an effect of seeing it though there is a term of decoration because it is a pedantry of course, too. The 22nd and chiefly 23 stories were made a theme at the center. Part is amusing in the character. The picture was drawn with making by oneself. Including doll of Asuka The font used Matisse EB-PRO of the Eva character. It was high. It cost as much as 14,000 yen. However, it was thought that it was an attribute that was not able to be removed, and, after all, bought it as one Eva fan. (The commodity of a soft industry of that not is : in the Middle Ages. ) The picture of such feeling that Mr. Yui IKARI  of the anchor watched someone the line of vision of being not able the looking down cry quiet thing feeling for a moment was adopted. I do not think be to hopeless though it regrets to hide the character in the back a little. 

0 件のコメント:

コメントを投稿